Followers

Monday, June 20, 2011

Wanita solehah, Sebaik-baik Perhiasan Dunia…


Mulialah wanita shalihah. Di dunia, ia akan menjadi cahaya bagi keluarganya dan berperan melahirkan generasi dambaan. Jika ia wafat, Allah akan menjadikannya bidadari di surga. Kemuliaan wanita shalihah digambarkan Rasulullah Saw. dalam sabdanya, “Dunia ini adalah perhiasan, dan sebaik-baik perhiasan adalah wanita shalihah”. (HR. Muslim).
sebaik-baik perhiasan adalah wanita salohan.tetapi berapa ramai yang tiggal sekrang.Aku bercakap bukan keran aku seorang yang alim..akan tetapi aku sebagai seorang khalifah allah dimuka buni ini wajar membuat demikain.kalau nak bercakap secara depan depangan akan membuat hati terasa.Menimbulkan perbalahan.Aku harap tulisan aku ini dapat dibaca oleh kaum hawa sekalian

Yang paling aku sedeh kaum hawa sekarang seakan akan tiada maruah.Dimanakah maruah mereka sekarang??..pakaian yang menampakkan susuk tubuh mengiur kepada yang melihatnya..

"Ya allah selamatkan lah umat akhir zaman mu ini.ampunkanlah segala dosa-dosa umat mu "
berikanlah pertunjuk kepada kami.
amin........


p/s: maaf kalau tulisan ini menyakitkan hati kaum hawa sekalian.kepada para MUSLIMAH terima kasih  kerana menjadi bidadari di dunia ini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...